6 užitočných rád pred rybie hostinou

Ryba je stálicou vo štedrovečernom menu. So spracovaním kapra, zubáča alebo pstruha vám však Ježiško nepomôže, a preto sa určite bude hodiť niekoľko praktických rád pre hladký priebeh prípravy rybie pochúťky ...


1. Je tá ryba čerstvá?

Čím dlhšie je ryba namrazená, tým viac vody do seba mäso nasiakne. A podľa čoho vlastne spoznáte čerstvú rybu?
Má jasne červené žiabre, lesklé oko bez známok prepadnutie alebo zakalenie a na povrchu sliz. Dobre nakúpite priamo na sádkach, kde vám ju pred očami vyloví a podľa priania odborne vypitveme či naporcujú. Ak tú možnosť nemáte, nevadí.

Čerstvé ryby sú k dostaniu aj v klasických supermarketoch

Ak máte napríklad v blízkosti Kaufland, v decembri tu istoiste kúpite českého kapra priamo z kade. Vyškolená obsluha vám poradia aj následnou úpravou ryby.

2. Šupiny musí pre

Šupín sa najlepšie zbavíte, keď rybu krátko ponoríte do vriacej vody a hneď potom schladíte v ľadovej. Škriabať začnite od chvostovej plutvy smerom k hlave, a to tupou stranou noža. Niekto rybu neškriabe, ale sťahuje z kože. Zbavuje sa tak však cenných látok a vitamínov, ktoré nájdete práve v koži a tesne pod povrchom. Ak sa aj napriek tomu rozhodnete kožu odstrániť, zrezávajte ju za pomoci pevné vidličky a nože z pripravených porcií v úplnom závere spracovania.

3. Namočte si lopárik

Ak sa sami pustíte do porciovanie ryby, pracujte zásadne na opláchnutie doske. Suché drevo totiž saje šťavu z mäsa.

4. Dokúpte si soľ

Nebojte sa rybu poriadne osoliť. Základom je dostatočný predstih - do solenie by ste sa mali pustiť najmenej tri hodiny pred samotným varením. Väčšie porcie preto pokojne nechajte cez noc nasolené v chladničke.

5. Máte problém s rybinu?

Rybie mäso pokvapkajte citrónom, vďaka tomu sa zbavíte nepríjemného pachu rybiny a bahnitosti. Okrem toho uľahčuje prenikanie soli do mäsa. Rybinu potlačíte aj tým, že filet ponoríte do vlažného mlieka.

6. Koža naspodku

Ak sa rozhodnete pre prírodné opekanie na panvici, klaďte filety už do rozpáleného oleja, vždy kožou naspodku. Predídete tak vysušenie mäsa.
Ľahko stráviteľné rybie mäso by malo byť pravidelnou súčasťou nášho jedálnička. Obsahuje dôležité živiny, vitamíny a minerály, ako napríklad jód alebo fluór. Tieto prvky napomáhajú správnemu fungovaniu štítnej žľazy a krvného obehu, fluór navyše vyživuje zubnú sklovinu.
Omega nenasýtené kyseliny prospievajú zdraviu ciev a srdca.

6 užitočných rád pred rybie hostinou


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí:

Diskusia a skúsenosti

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Povinné položky