Spevnenie panvového dna nielen po pôrode

Panvové dno má pre človeka mnoho významov, z ktorých jeden je dôležitejšie ako druhý. Ak dôjde k povoleniu panvového dna, môže to mať za následok mnoho zdravotných problémov. Posilňujte ho a budete sa cítiť dobre.


Na správnu polohu brušných svalov majú vplyv pevné svaly panvového dna. Panvové dno má predovšetkým vplyv na správnu polohu pohlavných orgánov a čriev. Je tiež veľmi dôležité pre schopnosť sexuálne reakcie. Napriek tomu, že na nich toľko záleží, bývajú panvové svaly veľmi často ochabnuté a ich funkcia rozhodne nie je na takej úrovni, na ktoré by mala byť.

Príčiny povoleného svalstva panvového dna

Medzi najčastejšie príčiny povolených svalov panvového dna bezpochyby patrí trvalé extrémne zaťaženie tohto svalstva, ku ktorému dochádza zdvíhaním ťažkých bremien a ich nosením, vytrvalým kašľom, alebo dlhodobo zaťaženým dýchaním. Tým trpia ľudia s astmou. Medzi ďalšie príčiny povoleného panvového svalstva patrí bezpochyby pôrod, predovšetkým keď žena rodí opakovane, navyše situácia je zhoršená tým, ak dieťa váži viac ako 4 kg. Pôrody dochádza k strate pružnosti a pevnosti tohto svalstva, zníži sa nosná aj podporná funkcia svalstva a dochádza aj k ovplyvneniu pohlavného styku, lebo panvové dno nezastáva už svoju funkciu, ako tomu bolo predtým. Ochabnutosť panvové dna spôsobujú hormonálne zmeny, ku ktorým dochádza počas prechodu. Prekrvenie sa totiž znižuje v dôsledku ochabovaniu miest okolo močovej trubici, močového mechúra a panvového dna. Medzi ďalšie príčiny ochabnutého panvového dna patrí určite nadváha. Toto všetko má na svedomí ďalšie zdravotné problémy, ku ktorým v dôsledku povoleného svalstva v oblasti panvy dochádza. Predíďte ochabovaniu vhodnými cviky, a ak už k povoleniu svalstva došlo, vráťte ho do pôvodného pevného stavu. Nielenže budete vyzerať lepšie, ale hlavne sa budete lepšie cítiť a Vaša orgány opäť budú plniť svoje funkcie.

Ako vyzerá panvové dno

Panvové dno je tvorené väzivom a svaly. Tieto sa rozbiehajú do všetkých smerov, konkrétne teda medzi lonovou kosť, kostrč a hrbole sedacích kostí. Panvové dno má tri svalovej vrstvy. Tieto vrstvy ležia nad sebou a sú celkom hrubé ako dlaň. V oblasti stredu panvového dna sa svalové vlákna zhusťujú a vytvára tak opierku, ktorá zaisťuje telu jeho pevnosť.

Prečo panvové dno pravidelne precvičovať?

Každý človek by mal pravidelne alebo aspoň raz za čas, keď si spomenie, precvičiť panvové dno. A to aj ten, ktorý nemá žiadne zdravotné problémy, ktorý nedvíha ťažké bremená alebo ten, ktorý nerodili deti. Ide o prevenciu ao zabezpečenie správneho držania a stabilizácia tela. Ak sa problémy v súvislosti s panvovým dnom prejaví, cviky na panvové dno určite pomôžu.

Na aké problémy pomáhajú cviky panvového dna?

Ak trpíte úniky moču, zaručene Vám cviky na panvové dno pomôžu. Rovnako tak sú veľmi účinné pri poklese panvových orgánov u ženy, najmä čo sa týka poklesu maternice, močového mechúra, močovej trubice, konečníka alebo pošvy, potom v prípade, že došlo k ochabnutiu a poranenia panvového dna pri pôrode, ak trpíte problémami s bedrovou chrbticou , alebo ak sa Vám nevyhli gynekologické operácie au mužov operácie prostaty.

Kedy s cvičením panvového dna začať?

Rozhodne čo najskôr. Ak sa objavia niektoré zdravotné problémy, na ktoré zaberá posilňovanie panvového dna, je nutné začať okamžite. Cvičenie by sa mali venovať aj mladé ženy preventívne. Ľudia, ktorí niekoľko hodín denne sedí, ktorí nesprávne držia telo, majú nesprávne sedenie, to všetko spôsobuje nerovnováhu panvového dna. Rovnako tak aj dlhodobé státie, nesprávne držanie tela s vysokými podpätkami, atď To všetko má vplyv na oslabenie svalstva panvového dna. Ak si ste teda vedomí, že máte sedavé zamestnanie, že nesedíte vzpriamene, že väčšinu dňa prestojíme alebo Vy ženy chodíte radi a často na vysokých podpätkoch, začnite svoje panvové dno posilňovať. Tehotenstvo je pre panvové dno veľkou záťažou a už v samotnom jeho priebehu by malo byť vhodnými cviky posilnené. Po pôrode sú tieto cviky absolútnou nutnosťou a to bezprostredne po ňom. Panvové dno po pôrode je veľakrát nielen povolené, ale aj priamo zasiahnuté nástrih alebo natrhnutím. Je známe, že čím bolo panvové dno pred tehotenstvom pevnejšia, tým lepšiu šancu má sa čo najrýchlejšie vrátiť do pôvodného stavu. Je potrebné mu ale pomôcť. Ak by žena stav panvového dna zanedbala, prejaví sa zdravotné problémy v budúcnosti v podobe úniku moču pri smiechu, pri kašli, pri športe, atď Cielený tréning panvového dna vedie k vynikajúcim výsledkom.

Ako spevňovať panvové dno

Svaly panvovej dna sú položené hlboko v našom tele. Pri cvičení je necítite, necítite ich príjemnú bolesť po dobre odvedenej cvičení, ako tomu býva u iného svalstva na tele. Musíte dať na svoj vnútorný pocit. O panvovým dnu sa toho veľa nevie. Kde presne leží, ako vyzerá, atď Aby mohlo byť panvové dno vhodne precvičované a spevňovanie, je potrebné vedieť, kde sa presne nachádza. Toho môže žena docieliť tak, keď zavedie prst do pošvy a začne zaťahovať svalstvo vo vnútri pošvy. Veľmi dobre dokáže záujemcom o cvičenie panvového dna pomôcť fyzioterapeut, ktorý sa na cviky panvového dna priamo špecializuje. Jednou z možností, ako spevňovať panvové dno, je zapojiť jeho svaly do celku svalov stabilizačného systému chrbtice, ktorý zodpovedá za stabilizáciu tela a za jeho správne držanie. Panvové dno zapojte do cvičenia aj počas bežných denných aktivít, ako je pri varení, pri jazdou dopravným prostriedkom, v aute, v čakárni u doktora atď Stačí, keď budete svaly zaťahovať a povoľovať. To predsa môžete robiť kdekoľvek a kedykoľvek. Ak trpíte únikom moču, je potrebné sa naučiť svaly panvového dna zaťahovať v situáciách, pri ktorých k úniku dochádza. Čo býva pri kašli, pri športe, pri kýchnutí, pri poskokoch, ak dvíhate ťažké veci, ak sa smejete, atď Tréning svalov pojmite ako každodenné a nutnou súčasťou Vášho života. Napr. sa naučte cvičiť panvového dno pri konkrétnych denných činností, aby ste na jeho precvičenie nezabudli. Napr. vždy ráno a večer pri čistení zubov, v čase, keď čakáte na autobus alebo električku, alebo pri iných bežných činnostiach, ktorým sa dennodenne venujete.

Ďalšie vhodné cvičenia pre posilnenie panvového dna

Ak chcete domáce cviky panvového dna doplniť niečím zábavným, zaujímavým a prospešným aj ďalšiemu svalstve na Vašom tele, potom začnite chodiť na pilates, power jogu, tai-chi, alebo cvičte na loptách. Ak nemáte čas navštevovať kluby a športové centrá, kde sa tieto druhy cvičení prevádzkujú, môžete ich cvičiť sami doma napr. u DVD alebo podľa knižky, či podľa rád, ktoré sa dozviete na internete. Ak však máte zdravotné ťažkosti, ktoré celkom iste súvisí s poruchou panvového dna, navštívte fyzioterapeuta, ktorý Vám odporučí najvhodnejší cviky pre Vás a naučí Vás je vykonávať tak, aby bol ich účinok čo najlepší.

Spevnenie panvového dna nielen po pôrode


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí:

Diskusia a skúsenosti

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Povinné položky